пʼятницю, 11 червня 2021 р.

Звіт директора КЗ"Великобабчанський ліцей" Чугуївської міської ради Харківської області

 Шановні колеги, батьки, представники громадськості, до вашої уваги щорічний звіт директора КЗ "Великобабчанський ліцей" Мілько Ірини

ЗВІТ

 ДИРЕКТОРА КЗ «ВЕЛИКОБАБЧАНСЬКИЙ ЛІЦЕЙ» ЧУГУЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

11 ЧЕРВНЯ 2021 РОКУ

 

           У  відповідності до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту»,   Національної доктрини розвитку освіти,  Статуту Великобабчанського ліцею  педагогічний колектив протягом 2020-2021  навчального року вирішував питання поглиблення та оновлення змісту, форм і методів навчання, працюючи над розв’язанням єдиної методичної проблеми 

     Педагогічний колектив створював умови для формування творчого педагогічного середовища в контексті реалізації науково-методичної проблемної теми. Учителі працювали щодо використання педагогічних технологій, спрямованих на вдосконалення освітнього процесу, розв’язання проблеми підвищення пізнавального інтересу учнів, розвитку їхньої особистості, творчості, саморозвитку, самопізнання і самореалізації.

          Протягом року вчителі школи підвищували свій фаховий рівень шляхом проходження курсової перепідготовки при  згідно плану – графіка, участі в дистанційних вебінарах, онлайн-начаннях  тощо. 

Головні зусилля адміністрації ліцею були направлені на   практичне втілення елементів сучасних педагогічних технологій у роботу педагогів,  допомогу педагогічним  працівникам,  особливо молодим спеціалістам, у підвищенні їхньої професійної майстерності, створенні морально-психологічного  клімату, який  сприяв би пошуку  кращих технологій  педагогічної праці, ефективній апробації і  втіленню інновацій, узагальненню напрацювань колективу, методичних об’єднань, окремих педагогів.

       Протягом звітного  періоду дирекція ліцею та педагогічний колектив проводили цілий ряд заходів, спрямованих на реалізацію Закону України “Про загальну середню освіту”. Дані заходи передбачали організацію обліку дітей віком 5-18 років у мікрорайоні школи та охоплення їх навчанням , створення умов для систематичного відвідування учнями школи, забезпечення учнів харчуванням, забезпечення учнів підручниками, розподіл класів по класних кімнатах, призначення класних керівників та керівників методичних об’єднань. Значну увагу було приділено організації роботи з розвитку здібностей і талантів учнів. З цією метою проводились предметні тижні, шкільні олімпіади, різноманітні конкурси, вікторини. Значна робота проводилась з органами учнівського самоврядування, проводились класні та батьківські збори. Заступником директора школи з навчально-виховної роботи Толмачова Т.І., педагогом-організатором Мороз А.В., класоводами та класними керівниками проводилась  право виховна  робота.

    Протягом року  на контролі перебували такі питання, як вивчення та виконання всіма працівниками та учнями санітарних правил та правил із техніки безпеки, пожежної безпеки, санітарії та гігієни. На постійному контролі в дирекції школи перебували питання внутрішньошкільного  життя навчального закладу,  організація контролю за виконанням урядових рішень у галузі освіти, наказів та розпоряджень Міністерства освіти та науки України, власних наказів та річного плану роботи школи.

     На початок 2020-2021н.р. у школі навчалось 233 учня. На кінець року в школі навчається 234 учені.

       У 2021-2021 навчальному році педагогічний колектив школи працював над розв’язанням завдань, поставлених у річному плані. Викладання навчальних предметів здійснювалося у відповідності до освітньої програми школи, робочого навчального плану школи на 2020-2021 навчальний рік, чинних програм Міністерства освіти і науки України.  Заступником директора школи з навчальної роботи Ворушило Г.А.  здійснювався аналіз виконання навчальних програм, вивчалася система роботи вчителів, класних колективів, контроль за веденням класних журналів та чинної шкільної документації.

    Робочі навчальні плани на 2020-2021 навчальний рік були складені на основі типових освітніх програм: для 1-2х класів – (Держстандарт початкової освіти 2018 р.), затвердженими наказом МОНУ від 08.10.2019 №1272;

для 3х класів – (Держстандарт початкової освіти 2018 р.), затвердженими наказом МОНУ від 08.10.2019 №1273;

для 4-х класів – (Держстандарт початкової освіти 2011 р.) за Типовими освітніми програмами загальноосвітніх навчальних закладів І ступеня, таблиця 1, затвердженими наказом МОН України  від 20.04.2018 № 407;

для 5х-9х класів – за Типовими освітніми програмами загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня, затвердженими наказом МОН України від 20.04.2018  № 405, таблиця1;

 для 10-11х класів – за Типовими освітніми програмами загальноосвітніх навчальних закладів ІІІ ступеня, затвердженими наказом МОН України від 20.04.2018 № 408, таблиця 2,3, філологічний профіль, у редакції наказу МОН від 28.11.2019 №1493, зі змінами, внесеними наказом МОН від 31.03.2020 №464.

 Робочий навчальний план складено відповідно затвердженій у закладі освітній програмі:

– для 1-2  класів навчальний план для  закладів загальної середньої освіти І ступеня з навчанням українською мовою (за Типовою освітньою програмою розробленою під керівництвом О.Я.Савченко);

– для 4-го класу навчальний план для закладів загальної середньої освіти І ступеня з навчанням мовою національної меншини;

– для 5-х-9х класів навчальний план для закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня з навчанням мовою національної меншини;

– для 10-х-11х класів навчальний план для закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня.

 Профільне навчання у школі ІІІ ступеня:

10, 11 класи  – історичний  профіль

Інклюзивні класи: 2- клас

Інклюзивна дошкільна група

Індивідуальне навчання (екстернат) 1-11 класи (167 учнів)

Кількість письмових та усних контрольних робіт відповідала вимогам наказу МОН України «Про затвердження критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів» та методичним рекомендаціям МОН України щодо вивчення навчальних предметів.
            Матеріал з усіх предметів вивчався послідовно; кількість годин, визначених на кожну тему відповідає календарному плануванню.

У  2020-2021 навчальному році у зв`язку з епідеміологічною ситуацією, що склалася в Україні, з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби COVID-19, певні періоди навчання відбувались дистанційно із використанням можливостей Інтернету (захищене освітнє середовище Великобабчанського ліцею). Із поставленими дистанційним навчанням завданнями і учні, і вчителі справились задовільно.

           Підсумовуючи проведений аналіз успішності за 2020-2021н.р. та порівнюючи отримані результати з минулим навчальним роком, можна зазначити, що загальні показники успішності по школі  відчутно знизились , тривожним є факт збільшення кількості учнів з оцінками початкового рівня зменшення відмінників та учнів з оцінками не нижче достатнього рівня.Такі результати вимагають серйозної уваги з боку як класних керівників, так і вчителів-предметників, батьків. 

        За наслідками навчального року всі 13 випускників 11 класу були звільнені від ДПА та отримали свідоцтва про повну загальну середню освіту; учні4-го, 9-го класів були звільнені від проходження ДПА у зв`язку з карантинними обмеженнями; всі 21 випускник 9-го класу  отримали свідоцтва про базову середню освіту

     Методична робота у школі в 2020-2021 навчальному році проводилась відповідно до наказу по школі  «Про організацію методичної роботи з педагогічними кадрами в 2020-2021 навчальному році».

Пріоритетними напрямами методичної роботи з педагогічними кадрами були: впровадження Державних стандартів,  вивчення та запровадження концепції НУШ, інноваційних технологій навчання  і виховання, комп’ютеризації й інформатизації освітнього процесу, створення єдиного освітнього простору.

Головною метою методичної роботи в було надання реальної дієвої допомоги педагогічним кадрам у розвитку професійної майстерності, активізація творчого потенціалу кожного вчителя, формування вчителя-дослідника, конкурентоспроможного фахівця з високим рівнем професіоналізму, методичної та загальної культури, впровадження державних стандартів освіти.  Проведено всі заплановані методичні заходи згідно плану, засідання методичних обєднань. Належна  робота  здійснювалась  у напрямку підвищення  фахової майстерності вчителів  у ході курсової підготовки. Згідно графіка було організовано курсову перепідготовку вчителів. План курсової підготовки виконано. Крім того, з 2020 року учителі мали змогу самостійно обирати курси підвищення кваліфікації на різноманітних онлайн платформах, а під час карантину значна частина учителів школи підвищила кваліфікацію онлайн, про що є відповідні сертифікати. У цьому напрямку плідно працювали учителі: Мілько І.В., Мілько Н.І., Кабак О.Є., Мороз А.В., Ворушило Г.А., Маслова М.О., Артимович Т.О.Протягом минулого року зріс рівень педагогічної майстерності вчителів, особливо рівень ІКТ.  

Діяльність методичних об`єднань учителів-предметників була організована згідно відповідного  наказу. У школі працювало 3 методичних об`єднання вчителів-предметників та методичне об`єднання класних керівників. Були проведені всі засідання та заплановані заходи згідно графіків. У конкурсі-захисті  науково-дослідницьких робіт МАН учні нашої школи участі не брали.Не подавались матеріали до друку учителями протягом 2020-2021 навчального року.Протягом 2020-2021н.р. було вивчено стан навчання української мови та літератури, музичного мистецтва, фізкультури, хімії, а результати узагальнено відповідними наказами по школі.       Протягом навчального року у школі проводились тижні навчальних предметів, результати яких взято до уваги,  а найактивніші учасники відзначені призами і грамотами.  Проводилась профорієнтаційна робота серед випускників 9-11 класів.Здійснювалась індивідуальна і групова методична робота, проводились методичні оперативні наради з педагогічним колективом і  окремими працівниками з різних питань освітнього процесу, консультації  з питань самоосвіти.Семенова О.В. успішно пройшла два етапи сертифікації вчителів початкової школи.

Відповідно до Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти  Великобабчанського навчально-виховного комплексу  Чугуївської районної ради Харківської області проводилась самооцінка (самоаналіз) ефективності  управлінської діяльності (наказ № 101 від 28.12.2020 "Про  проведення   комплексного самооцінювання у 2020-2021 навчальному році" від повідно до  критеріїв , індикаторів оцінювання освітніх і управлінських  процесів закладу освіти  та внутрішньої системи забезпечення якості освіти 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Критерії, індикатори оцінювання

освітніх і управлінських процесів закладу освіти та

внутрішньої системи забезпечення якості освіти Великобабчанського НВК

Напрям оцінювання

Вимога/правило організації освітніх і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти

Критерії оцінювання

Індикатори оцінювання

Методи збору інформації

 

Результати

В

Д

ВП

Н

1

2

3

4

5

6

7

8

9

1. Освітнє середовище закладу освіти

1.1. Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці

1.1.1. Приміщення і територія закладу освіти є безпечними та комфортними для навчання та праці

1.1.1.1. Облаштування території закладу та розташування приміщень є безпечними

1.1.1.1. Спостереження, опитування

 

 

+

 

1.1.1.2.У закладі освіти забезпечується комфортний повітряно-тепловий режим, належне освітлення, прибирання приміщень, облаштування та утримання туалетів, дотримання питного режиму

1.1.1.2. Спостереження, опитування

 

+

 

 

1.1.1.3. У закладі освіти забезпечується раціональне використання приміщень і комплектування класів (з урахуванням чисельності здобувачів освіти, їх особливих освітніх потреб, площі приміщень)

1.1.1.3. Вивчення документації, спостереження, опитування

 

+

 

 

1.1.1.4. У закладі освіти є робочі (персональні робочі) місця для педагогічних працівників та облаштовані місця відпочинку для учасників освітнього процесу

1.1.1.4. Спостереження, опитування

 

+

 

 

1.1.2. Заклад освіти забезпечений навчальними та іншими приміщеннями з відповідним обладнанням, що необхідні для реалізації освітньої програми

1.1.2.1. У закладі освіти є достатні приміщення, необхідні для реалізації освітньої програми та забезпечення освітнього процесу

1.1.2.1. Спостереження, вивчення документації, опитування

 

+

 

 

1.1.2.2. Частка навчальних кабінетів початкових класів, фізики, хімії, біології, інформатики, майстерень/кабінетів трудового навчання (обслуговуючої праці), спортивної та актової зал, інших кабінетів, які обладнані засобами навчання відповідно до вимог законодавства та освітньої програми

1.1.2.2. Спостереження, вивчення документації, опитування

 

 

+

 

1.1.3. Здобувачі освіти та працівники закладу освіти обізнані з вимогами охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правилами поведінки в умовах надзвичайних ситуацій і дотримуються їх

1.1.3.1. У закладі освіти проводяться навчання/інструктажі з охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій

1.1.3.1. Вивчення документації, опитування

 

+

 

 

1.1.3.2. Учасники освітнього процесу дотримуються вимог щодо охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій

1.1.3.2. Спостереження

 

+

 

 

1.1.4. Працівники обізнані з правилами поведінки в разі нещасного випадку зі здобувачами освіти та працівниками закладу освіти чи раптового погіршення їх стану здоров’я і вживають необхідних заходів у таких ситуаціях

1.1.4.1. У закладі освіти проводяться навчання/інструктажі педагогічних працівників з питань надання домедичної допомоги, реагування на випадки травмування або погіршення самопочуття здобувачів освіти та працівників під час освітнього процесу

1.1.4.1. Вивчення документації, опитування

 

+

 

 

1.1.4.2. У разі нещасного випадку педагогічні працівники та керівництво закладу освіти діють у встановленому законодавством порядку

1.1.4.2. Вивчення документації, опитування

 

+

 

 

1.1.5. У закладі освіти створюються умови для харчування здобувачів освіти і працівників

1.1.5.1. Організація харчування у закладі освіти сприяє формуванню культури здорового харчування у здобувачів освіти

1.1.5.1. Вивчення документації, спостереження

 

 

+

 

1.1.5.2. Частка учасників освітнього процесу, які задоволені умовами харчування

1.1.5.2. Опитування

 

 

+

 

1.1.6. У закладі освіти створюються умови для безпечного використання мережі Інтернет, в учасників освітнього процесу формуються навички безпечної поведінки в Інтернеті

1.1.6.1. У закладі освіти застосовуються технічні засоби та інші інструменти контролю за безпечним користуванням мережею Інтернет

1.1.6.1. Спостереження, опитування

 

 

+

 

1.1.6.2. Учасники освітнього процесу поінформовані закладом освіти щодо безпечного використання мережі Інтернет

1.1.6.2. Опитування

 

+

 

 

1.1.7. У закладі освіти застосовуються підходи для адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу, професійної адаптації працівників

1.1.7.1. У закладі освіти налагоджено систему роботи з адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу

1.1.7.1. Опитування

 

+

 

 

1.1.7.2. Заклад освіти сприяє адаптації педагогічних працівників до професійної діяльності

1.1.7.2. Опитування

 

+

 

 

1.2. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації

1.2.1. Заклад освіти планує та реалізує діяльність щодо запобігання будь-яким проявам дискримінації, булінгу в закладі

1.2.1.1. У закладі освіти розроблено план заходів із запобігання та протидії булінгу

1.2.1.1. Вивчення документації, опитування

+

 

 

 

1.2.1.2. У закладі освіти реалізуються заходи із запобігання проявам дискримінації

1.2.1.2. Вивчення документації, опитування

 

+

 

 

1.2.1.3. Частка здобувачів освіти і педагогічних працівників, які вважають освітнє середовище безпечним і психологічно комфортним

1.2.1.3. Опитування

 

+

 

 

1.2.1.4. Керівництво та педагогічні працівники закладу освіти обізнані з ознаками булінгу, іншого насильства та засобами запобігання йому відповідно до законодавства

1.2.1.4. Опитування

 

+

 

 

1.2.1.5. Заклад освіти співпрацює з представниками правоохоронних органів, іншими фахівцями з питань запобігання та протидії булінгу

1.2.1.5. Опитування

 

+

 

 

1.2.2. Правила поведінки учасників освітнього процесу в закладі освіти забезпечують дотримання етичних норм, повагу до гідності, прав і свобод людини

1.2.2.1. У закладі освіти оприлюднені правила поведінки, спрямовані на формування позитивної мотивації у поведінці учасників освітнього процесу та реалізацію підходу, заснованого на правах людини

1.2.2.1. Вивчення документації, опитування

 

+

 

 

1.2.2.2. Частка учасників освітнього процесу, ознайомлених із правилами поведінки у закладі освіти

1.2.2.2. Опитування

 

+

 

 

1.2.2.3. Учасники освітнього процесу дотримуються прийнятих у закладі освіти правил поведінки

1.2.2.3. Спостереження, опитування

 

 

+

 

1.2.3. Керівник та заступники керівника (далі – керівництво) закладу освіти, педагогічні працівники протидіють булінгу, іншому насильству, дотримуються порядку реагування на їх прояви

1.2.3.1. З метою запобігання різним проявам насильства (у закладі освіти та/або вдома) здійснюється аналіз причин відсутності здобувачів освіти на заняттях та вживаються відповідні заходи

1.2.3.1. Вивчення документації, опитування

 

+

 

 

1.2.3.2. Заклад освіти реагує на звернення про випадки булінгу (у разі наявності)

1.2.3.2. Вивчення документації, опитування

 

+

 

 

1.2.3.3. Психологічна служба закладу освіти (практичний психолог, соціальний педагог) здійснює системну роботу з виявлення, реагування та запобігання булінгу, іншому насильству (діагностування, індивідуальна робота, тренінгові заняття тощо)

1.2.3.3. Опитування

 

 

 

+

1.2.3.4. Частка здобувачів освіти (в тому числі із соціально-вразливих груп), які в разі потреби отримують у закладі освіти психолого-соціальну підтримку

1.2.3.4. Опитування

 

 

+

 

1.2.3.5. Заклад освіти у випадку виявлення фактів булінгу та іншого насильства повідомляє органи та служби у справах дітей, правоохоронні органи

1.2.3.5. Вивчення документації., опитування

 

+

 

 

1.3. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору

1.3.1. Приміщення та територія закладу освіти облаштовуються з урахуванням принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування

1.3.1.1. У закладі освіти  забезпечується архітектурна доступність території та будівлі

1.3.1.1. Спостереження

 

+

 

 

1.3.1.2. У закладі освіти приміщення (туалети, їдальня, облаштування коридорів, навчальних кабінетів тощо) і територія (доріжки, ігрові та спортивні майданчики тощо) адаптовані до використання всіма учасниками освітнього процесу

1.3.1.2. Спостереження, опитування

 

 

+

 

1.3.1.3. У закладі освіти є та використовуються ресурсна кімната, дидактичні засоби для осіб з особливими освітніми потребами (за наявності здобувачів освіти з особливими освітніми потребами)

1.3.1.3. Спостереження, опитування

 

 

 

+

1.3.2. У закладі освіти застосовуються методики та технології роботи з дітьми з особливими освітніми потребами (у разі потреби)

1.3.2.1. Заклад освіти забезпечений асистентом вчителя, практичним психологом, вчителем-дефектологом, іншими фахівцями для реалізації інклюзивного навчання

1.3.2.1. Вивчення документації, опитування

 

 

+

 

1.3.2.2. У закладі освіти забезпечується корекційна спрямованість освітнього процесу

1.3.2.2. Спостереження, опитування

 

 

+

 

1.3.2.3. Педагогічні працівники застосовують форми, методи, прийоми роботи з дітьми з особливими освітніми потребами

1.3.2.3. Спостереження

 

+

 

 

1.3.2.4. У закладі освіти налагоджено співпрацю педагогічних працівників з питань навчання дітей з особливими освітніми потребами (створення команди психолого-педагогічного супроводу, розроблення індивідуальної програми розвитку тощо)

1.3.2.4. Вивчення документації, опитування

 

+

 

 

1.3.3. Заклад освіти взаємодіє з батьками дітей з особливими освітніми потребами, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру, залучає їх до необхідної підтримки дітей під час здобуття освіти (за наявності здобувачів освіти з особливими освітніми потребами)

1.3.3.1. У закладі освіти індивідуальні програми розвитку розроблено за участі батьків та створені умови для залучення асистента дитини в освітній процес

1.3.3.1. Вивчення документації, опитування

 

+

 

 

1.3.3.2. Заклад освіти співпрацює з інклюзивно-ресурсним центром щодо психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами

1.3.3.2. Вивчення документації, опитування

 

+

 

 

1.3.4. Освітнє середовище мотивує здобувачів освіти до оволодіння ключовими компетентностями та наскрізними вміннями, ведення здорового способу життя

1.3.4.1. У закладі освіти формуються навички здорового способу життя (харчування, гігієна, фізична активність тощо) та екологічно доцільної поведінки у здобувачів освіти

1.3.4.1. Спостереження

 

+

 

 

1.3.4.2. Простір закладу освіти, обладнання, засоби навчання сприяють формуванню ключових компетентностей та наскрізних умінь здобувачів освіти

1.3.4.2. Спостереження, опитування

 

+

 

 

1.3.5. У закладі освіти створено  простір інформаційної взаємодії та соціально-культурної комунікації учасників освітнього процесу (бібліотека, інформаційно-ресурсний центр тощо)

1.3.5.1. Простір і ресурси бібліотеки/інформаційно-ресурсного центру використовуються для індивідуальної, групової, проектної та іншої роботи у рамках освітнього процесу, різних форм комунікації учасників освітнього процесу

1.3.5.1. Спостереження, опитування

 

+

 

 

1.3.5.2. Ресурси бібліотеки/інформаційно-ресурсного центру використовуються для формування інформаційно-комунікаційної компетентності здобувачів освіти

1.3.5.2. Опитування

+

 

 

 

2. Система оцінювання здобувачів освіти

 

2.1. Наявність відкритої, прозорої і зрозумілої для здобувачів освіти системи оцінювання їх навчальних досягнень

2.1.1. Здобувачі освіти отримують від педагогічних працівників інформацію про критерії, правила та процедури оцінювання навчальних досягнень

2.1.1.1. У закладі оприлюднено критерії, правила та процедури оцінювання навчальних досягнень

2.1.1.1. Вивчення документації, спостереження, опитування

 

+

 

 

2.1.1.2. Частка здобувачів освіти, які в закладі освіти отримують інформацію про критерії, правила і процедури оцінювання навчальних досягнень

2.1.1.2. Опитування

 

+

 

 

2.1.2. Система оцінювання в закладі освіти сприяє реалізації компетентнісного підходу до навчання

2.1.2.1. Частка педагогічних працівників, які застосовують систему оцінювання, спрямовану на реалізацію компетентнісного підходу

2.1.2.1. Спостереження

 

 

+

 

2.1.3. Здобувачі освіти вважають оцінювання результатів навчання справедливим і об’єктивним

2.1.3.1. Частка здобувачів освіти, які вважають оцінювання результатів їх навчання у закладі освіти справедливим і об’єктивним

2.1.3.1. Опитування

 

+

 

 

2.2. Застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів навчання кожного здобувача освіти

2.2.1. У закладі освіти здійснюється аналіз результатів навчання здобувачів освіти

2.2.1.1. У закладі освіти систематично проводяться моніторинги результатів навчання здобувачів освіти

2.2.1.1. Вивчення документації, опитування

 

+

 

 

2.2.1.2. За результатами моніторингів здійснюється аналіз результатів навчання здобувачів освіти, приймаються рішення щодо їх коригування

2.2.1.2. Опитування

 

+

 

 

2.2.2. У закладі освіти впроваджується система формувального оцінювання

2.2.2.1. Педагогічні працівники за допомогою оцінювання відстежують особистісний поступ здобувачів освіти, формують у них позитивну самооцінку, відзначають досягнення, підтримують бажання навчатися, запобігають побоюванням помилитися

2.2.2.1. Спостереження, опитування

 

+

 

 

2.3. Спрямованість системи оцінювання на формування у здобувачів освіти відповідальності за результати свого навчання, здатності до самооцінювання

2.3.1. Заклад освіти сприяє формуванню у здобувачів освіти відповідального ставлення до результатів навчання

2.3.1.1. Педагогічні працівників надають здобувачам освіти необхідну допомогу в навчальній діяльності

2.3.1.1. Опитування

 

+

 

 

2.3.1.2. Частка здобувачів освіти, які відповідально ставляться до процесу навчання, оволодіння освітньою програмою

2.3.1.1. Опитування

 

+

 

 

2.3.2. Заклад освіти забезпечує самооцінювання та взаємооцінювання здобувачів освіти

2.3.2.1. Педагогічні працівники в системі оцінювання навчальних досягнень використовують прийоми самооцінювання та взаємооцінювання здобувачів освіти

2.3.2.1. Спостереження, опитування

 

+

 

 

3. Педагогічна діяльність педагогічних працівників закладу освіти

 

3.1. Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти

3.1.1. Педагогічні працівники планують свою діяльність, аналізують її результативність

3.1.1.1. Частка педагогічних працівників, які використовують календарно-тематичне планування, що відповідає освітній програмі закладу освіти та аналізують її результативність

3.1.1.1. Спостереження, опитування

+

 

 

 

3.1.2. Педагогічні працівники застосовують освітні технології, спрямовані на формування ключових компетентностей і наскрізних умінь здобувачів освіти

3.1.2.1. Частка педагогічних працівників, які використовують освітні технології, спрямовані на оволодіння здобувачами освіти ключовими компетентностями та наскрізними вміннями

3.1.2.1. Спостереження

 

+

 

 

3.1.3. Педагогічні працівники беруть участь у формуванні та реалізації індивідуальних освітніх траєкторій для здобувачів освіти (за потреби)

3.1.3.1. Педагогічні працівники беруть участь у розробленні індивідуальних освітніх траєкторій (складають завдання, перевіряють роботи, надають консультації, проводять оцінювання навчальних досягнень тощо) та відстежують їх результативність

3.1.3.1. Спостереження

 

+

 

 

3.1.4. Педагогічні працівники створюють та/або використовують освітні ресурси (електронні презентації, відеоматеріали, методичні розробки, веб-сайти, блоги тощо)

3.1.4.1. Частка педагогічних працівників, які створюють та використовують власні освітні ресурси, мають публікації професійної тематики та оприлюднені методичні розробки

3.1.4.1. Опитування

 

+

 

 

3.1.5. Педагогічні працівники сприяють формуванню суспільних цінностей у здобувачів освіти у процесі їх навчання, виховання та розвитку

3.1.5.1. Учителі, які використовують зміст предмету (курсу), інтегрованих змістових ліній для формування суспільних цінностей

3.1.5.1. Спостереження

 

+

 

 

3.1.6. Педагогічні працівники використовують інформаційно-комунікаційні технології в освітньому процесі

3.1.6.1. Частка педагогічних працівників, які застосовують інформаційно-комунікаційні технології в освітньому процесі

3.1.6.1. Спостереження

 

+

 

 

3.2. Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників

3.2.1.Педагогічні працівники забезпечують власний професійний розвиток і підвищення кваліфікації, у тому числі щодо методик роботи з дітьми  з особливими освітніми потребами

3.2.1.1. Частка педагогічних працівників закладу освіти, які обирають різні види, форми і напрямки підвищення рівня своєї педагогічної майстерності

3.2.1.1. Вивчення документації, опитування

 

+

 

 

3.2.2. Педагогічні працівники здійснюють інноваційну освітню діяльність, беруть участь в освітніх проектах, залучаються до роботи як освітні експерти

3.2.2.1. Педагогічні працівники беруть участь в інноваційній роботі (розроблення/адаптація, впровадження освітніх технологій, експериментальна робота), ініціюють та/або реалізують освітні проекти

3.2.2.1. Вивчення документації, опитування

 

+

 

 

3.2.2.2. Педагогічні працівники здійснюють експертну діяльність в сфері загальної середньої освіти

3.2.2.2. Вивчення документації, опитування

 

 

 

+

3.3. Налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками, працівниками закладу освіти

3.3.1. Педагогічні працівники діють на засадах педагогіки партнерства

3.3.1.1. Частка здобувачів освіти, які вважають, що їх думка має значення (вислуховується, враховується) в освітньому процесі

3.3.1.1. Опитування

 

+

 

 

3.3.1.2. Частка педагогічних працівників, які використовують форми роботи, спрямовані на формування партнерських взаємин зі здобувачами освіти із застосуванням особистісно орієнтованого підходу

3.3.1.2. Спостереження

 

 

+

 

 

3.3.2. Педагогічні працівники співпрацюють з батьками здобувачів освіти з питань організації освітнього процесу, забезпечують постійний зворотній зв’язок

3.3.2.1. У закладі освіти налагоджена конструктивна комунікація педагогічних працівників із батьками здобувачів освіти в різних формах

3.3.2.1. Вивчення документації, опитування

 

+

 

 

3.3.3 У закладі освіти існує практика педагогічного наставництва, взаємонавчання та інших форм професійної співпраці

3.3.3.1. Педагогічні працівники надають методичну підтримку колегам, обмінюються досвідом (консультації, навчальні семінари, майстер-класи, конференції, взаємовідвідування занять, наставництво, публікації тощо)

3.3.3.1. Вивчення документації, опитування

 

+

 

 

3.4. Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності

3.4.1. Педагогічні працівники під час провадження педагогічної та наукової (творчої) діяльності дотримуються академічної доброчесності

3.4.1.1. Педагогічні працівники діють на засадах академічної доброчесності

3.4.1.1. Спостереження, опитування

 

+

 

 

3.4.2. Педагогічні працівники сприяють дотриманню академічної доброчесності здобувачами освіти

3.4.2.1. Частка педагогічних працівників, які інформують здобувачів освіти про правила дотримання академічної доброчесності

3.4.2.1. Спостереження, опитування

 

+

 

 

4. Управлінські процеси закладу освіти

4.1. Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань

4.1.1. У закладі освіти затверджено стратегію його розвитку, спрямовану на підвищення якості освітньої діяльності

4.1.1.1. Стратегія розвитку закладу освіти відповідає особливостям і умовам його діяльності (тип закладу, мова навчання, територія обслуговування, формування контингенту здобувачів освіти, обсяг та джерела фінансування тощо), передбачає заходи з підвищення якості освітньої діяльності

4.1.1.1. Вивчення документації, опитування

 

+

 

 

4.1.2. У закладі освіти річне планування та відстеження його результативності здійснюються відповідно до стратегії його розвитку

4.1.2.1. Річний план роботи закладу освіти реалізує стратегію його розвитку

4.1.2.1. Вивчення документації, опитування

 

+

 

 

4.1.2.2. Учасники освітнього процесу залучаються до розроблення річного плану роботи закладу освіти

4.1.2.2. Опитування

 

+

 

 

4.1.2.3. Керівник та органи громадського самоврядування закладу освіти аналізують реалізацію річного плану роботи та у разі потреби коригують його

4.1.2.3. Вивчення документації

 

+

 

 

4.1.2.4. Діяльність педагогічної ради закладу освіти спрямовується на реалізацію річного плану роботи та стратегію розвитку закладу

4.1.2.4. Вивчення документації, опитування

 

+

 

 

4.1.3. У закладі освіти здійснюється самооцінювання якості освітньої діяльності на основі стратегії (політики) і процедур забезпечення якості освіти

4.1.3.1. Заклад освіти розробляє та оприлюднює документ, що визначає стратегію (політику) і процедури забезпечення якості освіти

4.1.3.1. Вивчення документації, опитування

 

+

 

 

4.1.3.2. У закладі освіти здійснюється періодичне (не рідше одного разу на рік) самооцінювання якості освітньої діяльності відповідно до розроблених або адаптованих у закладі процедур

4.1.3.2. Вивчення документації

 

 

+

 

4.1.3.3. Учасники освітнього процесу залучаються до самооцінювання якості освітньої діяльності

4.1.3.3. Вивчення документації, опитування

 

+

 

 

4.1.4. Керівництво закладу освіти планує та здійснює заходи щодо утримання у належному стані будівель, приміщень, обладнання

4.1.4.1. Керівництво закладу освіти вживає заходів для створення належних умов діяльності закладу (зокрема, вивчає стан матеріально-технічної бази, планує її розвиток, звертається із відповідними клопотаннями до засновника, здійснює проектну діяльність тощо)

4.1.4.1. Вивчення документації, опитування

 

+

 

 

4.2. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм

4.2.1. Керівництво закладу освіти сприяє створенню психологічно комфортного середовища, яке забезпечує конструктивну взаємодію здобувачів освіти, їх батьків, педагогічних та інших працівників закладу освіти та взаємну довіру

4.2.1.1. Частка учасників освітнього процесу, які задоволені загальним психологічним кліматом у закладі освіти і діями керівництва щодо формування відносин довіри та конструктивної співпраці між ними

4.2.1.1. Опитування

 

+

 

 

4.2.1.2. У закладі освіти забезпечується доступ учасників освітнього процесу, представників місцевої громади до спілкування із керівництвом (особистий прийом, звернення, використання сучасних засобів комунікації тощо)

4.2.1.2. Вивчення документації, опитування

+

 

 

 

4.2.1.3. Керівництво закладу вчасно розглядає звернення учасників освітнього процесу та вживає відповідних заходів реагування

4.2.1.3. Вивчення документації, опитування

+

 

 

 

4.2.2. Заклад освіти оприлюднює інформацію про свою діяльність на відкритих загальнодоступних ресурсах

4.2.2.1. Заклад освіти забезпечує змістовне наповнення та вчасне оновлення інформаційних ресурсів закладу (інформаційні стенди, сайт закладу освіти/інформація на сайті засновника, сторінки у соціальних мережах тощо)

4.2.2.1. Спостереження, опитування

 

 

+

 

4.3. Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників

4.3.1. Керівник закладу освіти формує штат закладу, залучаючи кваліфікованих педагогічних та інших працівників відповідно до штатного розпису та освітньої програми

4.3.1.1. У закладі освіти укомплектовано кадровий склад (наявність/відсутність вакансій)

4.3.1.1. Вивчення документації, опитування

 

+

 

 

4.3.1.2. Частка педагогічних працівників закладу освіти, які працюють за фахом (мають відповідну освіту та/або професійну кваліфікацію)

4.3.1.2. Вивчення документації

 

 

+

 

4.3.2. Керівництво закладу освіти мотивує педагогічних працівників до підвищення якості освітньої діяльності, саморозвитку, здійснення інноваційної освітньої діяльності

4.3.2.1. Керівництво закладу освіти застосовує заходи матеріального та морального заохочення до педагогічних працівників

4.3.2.1. Опитування

 

+

 

 

4.3.3. Керівництво закладу освіти сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників

4.3.3.1. Керівництво закладу освіти створює умови для постійного підвищення кваліфікації, чергової та позачергової атестації, добровільної сертифікації педагогічних працівників

4.3.3.1. Вивчення документації, опитування

 

+

 

 

4.3.3.2. Частка педагогічних працівників, які вважають, що керівництво закладу освіти сприяє їхньому професійному розвиткові

4.3.3.2. Опитування

 

+

 

 

4.4. Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою

4.4.1. У закладі освіти створюються умови для реалізації прав і обов’язків учасників освітнього процесу

4.4.1.1. Частка учасників освітнього процесу, які вважають, що їхні права в закладі освіти не порушуються

4.4.1.1. Опитування

+

 

 

 

4.4.2. Управлінські рішення приймаються з урахуванням пропозицій учасників освітнього процесу

4.4.2.1. Частка учасників освітнього процесу, які вважають, що їхні пропозиції враховуються під час прийняття управлінських рішень

4.4.2.1. Опитування

+

 

 

 

4.4.3. Керівництво закладу освіти створює умови для розвитку громадського самоврядування

4.4.3.1. Керівництво сприяє участі громадського самоврядування у вирішенні питань щодо діяльності закладу освіти

4.4.3.1. Опитування

+

 

 

 

4.4.4. Керівництво закладу освіти сприяє виявленню громадської активності та ініціативи учасників освітнього процесу, їх участі в житті місцевої громади

4.4.4.1. Керівництво закладу підтримує освітні та громадські ініціативи учасників освітнього процесу, які спрямовані на сталий розвиток закладу освіти та участь у житті місцевої громади (культурні, спортивні, екологічні проекти, заходи тощо)

4.4.4.1. Вивчення документації, опитування

+

 

 

 

4.4.5. Режим роботи закладу освіти та розклад занять враховують вікові особливості здобувачів освіти, відповідають їх освітнім потребам

4.4.5.1. Режим роботи закладу освіти враховує потреби учасників освітнього процесу, особливості діяльності закладу

4.4.5.1. Вивчення документації, опитування

+

 

 

 

4.4.5.2. Розклад навчальних занять забезпечує рівномірний  розподіл навчального навантаження з урахуванням вікових особливостей здобувачів освіти

4.4.5.2. Вивчення документації, опитування

 

+

 

 

4.4.5.3. Розклад навчальних занять у закладі освіти сформований відповідно до освітньої програми

4.4.5.3. Вивчення документації, опитування

+

 

 

 

4.4.6. У закладі освіти створюються умови для реалізації індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів освіти

4.4.6.1. Керівництво закладу освіти  забезпечує розроблення та затвердження індивідуальних навчальних планів, використання форм організації освітнього процесу відповідно до потреб здобувачів освіти

4.4.6.1. Вивчення документації

+

 

 

 

4.5. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності

4.5.1. Заклад освіти впроваджує політику академічної добрчесності

4.5.1.1. Керівництво закладу освіти забезпечує реалізацію заходів із формування академічної доброчесності та протидіє фактам її порушення

4.5.1.1. Вивчення документації, опитування

+

 

 

 

4.5.1.2. Частка здобувачів освіти і педагогічних працівників, які поінформовані щодо дотримання академічної доброчесності

4.5.1.2. Опитування

 

+

 

 

4.5.2. Керівництво закладу освіти сприяє формуванню в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції

4.5.2.1. Керівництво закладу освіти забезпечує проведення освітніх та інформаційних заходів, спрямованих на формування в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції

4.5.2.1. Опитування

 

+

 

 

 

 

Важливим елементом освітнього процесу залишалася виховна робота, контроль за якою здійснювала заступник директора  з навчально-виховної роботи  Толмачова Т.І.

Протягом 2020-2021 навчального року виховну діяльність КЗ «Великобабчанський ліцей» було організовано з урахуванням основних положень Конституції України, згідно з Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про мови в Україні», «Про охорону дитинства»,  «Про попередження насильства в сім’ї», наказу МОН України  від 16.06.15 року «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання y загальноосвітніх навчальних закладах», а також згідно Національної Стратегії розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській школі, програми «Нова українська школа. У поступі до цінностей», концепції виховної роботи та  річного плану роботи освітнього закладу на 2020 – 2021 навчальний рік.  Великобабчанський ліцей  у виховній діяльності визначив систему завдань:

– виховання громадянина України, цілісної моральної особистості з

розвинутими гуманістичними рисами, підготовленої до життя в існуючих

соціальних умовах;

– посилення контролю за станом соціального захисту неповнолітніх, охороною прав учнів школи, у тому числі пільгових категорій;

– формування громадянина-патріота України, підготовленого до життя, з високим рівнем моральності;

–  формування стійких позитивних морально-етичних переконань у дітей;

 – розвиток україномовного освітнього і культурного простору;

– створення умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів;

– виховання в учнів свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу

життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я;

– організація виховної діяльності через органи учнівського самоврядування.

      Ці завдання вирішуються завдяки роботі з реалізації виховних планів роботи класних керівників; навчанню в різноманітних гуртках, секціях, об’єднаннях за інтересами, створенню такого  середовища, яке дає дитині можливість пробувати, вибирати і приймати самостійні рішення; усвідомленню педагогічної ідеї, що головною цінністю є дитина, а головним критерієм виховання є особистість випускника; співпраці з громадськими організаціями.

       Виховну роботу школи побудовано за системою сходинок, кроків, справ.

 Це дозволяє зосередити сили учасників виховного процесу на

спільній темі і організовувати роботу цілеспрямовано.

Проводятьсятакі  виховні заходи: «Обережно, діти на дорозі», «Вічна слава героям! Ми низько вклоняємся їм!», «Здорова дитина – багата країна», «Я і закон», «Ми – честь і гордість школи», «Історія батьківщини – історія майбутнього», « Я – творча особистість», «Я – житель планети Земля», «Я, родина, Україна»; Тиждень толерантності, Тиждень учнівського самоврядування, Тиждень правового виховання; Тиждень безпеки «Руху правила єдині – поважати їх повинні!», Олімпійський Тиждень,  Тиждень сприяння здорового способу життя та безпеки життєдіяльності «Здоровий спосіб життя – це модно!», Шевченківський тиждень «Пісня Кобзаря живе в серці українців»,Тиждень початкової школи, Тиждень безпеки життєдіяльності «Ми всігосподарі природи, тож збережемо її вроду!»

      Методичним супроводженням виховної роботи в навчальному закладі є засідання методичного об’єднання класних керівників 5-11 класів, виступи класних керівників на педагогічних радах, нарадах при директорі. На засіданнях методичного об’єднання класних керівників 5-11 класів (керівник – Толмачова Т.І.)  головна увага приділялася проблемі творчогопідходу до виховного процесу в умовах інноваційного розвитку школи, виховання в учнів патріотичних та загальнолюдських цінностей,забезпечення злагодженості дій школи і сім’ї у вихованні учнів, профілактики дитячої безпритульності та бездоглядності, забезпечення умов щодо збереження здоров’я учнів, попередження булінгу та запобігання всім видам дитячого травматизму. У практиці роботи школи впроваджуються такі виховні інноваційні технології, як інтерактивні методи та форми діяльності, які ставлять за мету не нав’язування правил і норм та примусове їх виконання, а створення умов для осмислення суті моральних правил і норм, їх доцільності, добровільного сприйняття, творчого застосування, набуття досвіду морально-ціннісного ставлення до самого себе, до людей, до навколишнього світу.

      Планування виховної роботи класними керівниками – один із головних

факторів успішного виховного процесу. Класні керівники складають психолого-педагогічні характеристикикласу, формують чіткі цілі та завдання роботи з учнями, планують заходи з безпеки життєдіяльності, виховні бесіди, класні години, спортивні заходи, подорожі та екскурсії увідповідності до річного плану роботи школи.

           Протягом 2020/2021 навчального року класними керівниками та вчителями-предметниками була проведена робота щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді. В рамках національно – патріотичного виховання в школі проводяться виховні години, бесіди, темами яких є:

·    святкування знаменних дат;

·    ознайомлення з історією рідного краю;

·    ознайомлення зі звичаями і традиціями українського народу;

·    знайомство з  видатними людьми України тощо.

 Були проведені такі заходи:

Урочистості до Дня захисника України;
– Загальношкільна лінійка до Дня української писемності та мовлення;
– Акція «Говоримо українською» з учнями 1-11 класів

Всеукраїнський радіодиктант національної єдності;

 Перегляд учнями 1-4 класів українських мультфільмів;

Виставка малюнків «Я люблю українську мову»;

 Проведення виховних годин до Дня Соборності України;

Проведення мовно-літературного конкурсу імені Шевченка;
– Урочистості з нагоди народження Тараса Шевченка «І щоб здавалося слова…»;
– Заходи до Міжнародного дня рідної мови.

Традиційними в школі є заходи щодо відзначення Дня пам’яті жертв голодоморів, Дня пам’яті героїв Крут, День вшанування учасників бойових дій на територіях інших держав, Дня Героїв Небесної Сотні,інформаційна лінійка, виховні години щодо відзначення Дня Гідності та Свободи, День пам’яті жертв Голокосту, участь в урочистостях з відзначення Дня Пам’яті та примирення, Дня  Перемоги,уроки мужності до річниці визволення України від фашистських загарбників, історичні та виховні години (класні керівники 1-11 кл.).

      Колективні творчі справи не тільки сприяють формуванню особистості з активною громадянською позицією, а й вчать жити і працювати в колективі, сприяють адаптації до сучасного соціуму, духовно збагачують особистість учня, допомагають у осмисленні життєвих цінностей, у вивченні сучасних реалій життя і перспектив розвитку особистості.

Так протягом 2020-2021 навчального року  здобувачі освіти мали змогу брати участь у таких традиційних шкільних заходах: концерт до Дня Вчителя; свято «Осінній бал»;  Святого Миколая; День закоханих; Свято Весни;  День прапора,День Незалежності.

         Класні керівники 5-11 класів активно впроваджують в роботу інноваційні педагогічні технології, застосовують інтерактивні форми роботи у позаурочній діяльності школярів

        Учнівське самоврядування в школі – спосіб організації учнівського колективу, що забезпечує комплексний виховний вплив на дітей шляхом залучення їх до усвідомленої та систематичної участі у вирішенні важливих питань особистого життя класу, школи. Тому лідери учнівського самоврядування є ініціатором різноманітних заходів.  Протягом року було проведено: вікторину до Дня козацтва, квест «Квітка толерантності», благодійний новорічний ярмарок, Свято Миколая в початковій школі, Свято Валентина, а також Тиждень учнівського самоврядування.       У рамках проведення Тижня учкому школярі організували конференцію «Учні – вчителі», урок медійної грамотності для педагогів, акцію «Ранкове опитування». Ефективно працює «Школа лідера» ( координатор Мороз А.В.., педагог-організатор), де члени учнівського саморядування розвивають свої лідерські  та «softskills» навички, пробують себе у ролі тренерів під час проведення тренінгових занять для учнів школи та вчаться реалізовувати свої ідеї у вигляді проєктів. За ініціативою учнівського самоврядування у школі реалізується проєкти: «Ментальне здоров’я», «Комфортне середовище – вже сьогодні», «Здорове харчування». Для лідерів учкому були проведені тренінгові заняття «безпека в Інтернеті», «Молодіжні цілі Сталого розвитку», «Самопізнання та самовизначення. Професії ХХІ століття».

        Активну участь в виховній роботі школи беруть вчителі та вихователі початкової школи.      У результаті аналізу діяльності методичного об’єднання класних керівників початкових класів встановлено, що членами методичного об’єднання:

– актуалізується увага щодо вивчення, узагальнення та впровадження

педагогічного досвіду;

– використовується творчий потенціал педагогів міста та області;

– приділяється увага створенню ефективної системи роботи з обдарованими дітьми;

– широко впроваджуються в роботу інноваційні технології, в тому числі і інформаційно-комунікативні технології;

– приділяється увага формуванню основних компетенцій у учнів;

– проводиться робота з розвитку навичок культури спілкування вихованців;

– активно впроваджуються в роботу методи виховання інформаційної, медійної культури учнів.

      Вчителі початкової ланки активно долучаються до проведення загальношкільних заходів.     

Протягом навчального року адміністрацією та класними керівниками була проведена певна робота з батьками:

-​ онлайн- зустрічі з батьками на платформі «Googlemeet»;

-​ тримався зв’язок з батьками через щоденник;

-​ залучалися до участі в проведенні ремонтних робіт;

-​ працював батьківський комітет, до складу якого входять батьки учнів.

  Батьків залучали до підготовки й проведення класних та загальношкільних форм виховної діяльності.

      Серед недоліків можна виділити недостатній рівень системності в роботі формування відносин «батьки – вчителі». При проведенні загальношкільних батьківських зборів наявний низький відсоток відвідування батьків. Деякі батьки мало цікавляться успішністю та поведінкою та станом здоров’я своїх дітей. Бажано, щоб надалі батьки більше співпрацювали з адміністрацією школи , класними керівниками та вчителями предметниками,  у зацікавленні результатів збереження здоров’я дітей, їх успішності та поведінки, так і в залученні їх у позакласних та позашкільних формах виховної діяльності, розвитку здібностей і талантів.

       Класним керівникам необхідно частіше спілкуватися з батьками, щодо виховання дітей, спонукати їх щодня цікавитись їх справами та продовжувати працювати за проблемою – створення позитивного клімату в класних колективах шляхом співробітництва педагогічного колективу та батьківської громадськості. Зрозуміло, що карантинні заходи вносять свої корективи, але налагодження співпраці з батьківською громадськістю – є першочергове завдання освітнього  закладу.

      З метою формування здорового способу життя,забезпечення повноцінного розвитку дітей робота проводиться згідно з річним планом роботи школи класними керівниками на виховних годинах, годинахспілкування, у позаурочний час.У рамках проведення Тижня Здоров’я проведено виховні години натему: «Молодь за здоровий спосіб життя», «Здоров’я – запорука добробуту й щасливого життя», «Скільки коштує здоров’я», «Бережіть здоров’я  змолоду», «Паління шкідлива і небезпечна звичка», «Наркотичні речовини,небезпека їх вживання», «Спорт у нашому житті», «Вірусні хвороби  та їх профілактика», «Здорове харчування. Режим дня», «Основні питання вакцинації». Оформлено стенд щодо профілактики захворювання коронавірусом, дотримувалися виконання всі карантинні заходи, щодо роботи школи в умовах пандемії.

       На виконання річного плану роботи навчального закладу  з метою протидії поширенню злочинності серед неповнолітніх, вдосконалення виховної та просвітницької роботи , формування та розвитку культури здоров’я на позиціях здорового способу життя.

         З метою виявлення рівня обізнаності учнів з питань ставлення учнів до проблем булінгу насильства в суспільстві та в шкільному середовищі, виявлення фактів жорстокого поводження з дітьми, вивчення проблеми підліткового насильства проведено анкетування, соціальні опитування серед учнів. За результатами анкетування проведені інформаційні хвилинки «Скажемо «Ні!» жорстокості і насильству»,  заняття з елементами тренінгу «Конфлікти: причини виникнення та шляхи розв’язання», виставка дитячих малюнків «Світ без насильства». Всіх учасників освітнього процесу ознайомлено з нормативно-правовою базою щодо недопущення насильства.

      На виконання Національної програми «Діти України», з метою роз­в’язання проблеми профілактики бездоглядності дітей та скоєння ними правопорушень, створення належних умов для їх фізичного, інтелектуального й духовного розвитку , виявлення та взяття на облік дітей, які потрапили в складні життєві обставини та підвищення рівня орга­нізації в школі було створено Раду профілактики правопорушень серед учнів. На виконання плану роботи ради з учнями «групи ризику» та учнями, що перебувають на внутрішкільному обліку класними керівниками  складено відповідні заходи.

В закладі було організовано консультації для батьків з питань правової освіти населення, виконання батьківських обов’язків, відповідальності за дітей, їх безпеки життя та здоров’я, профілактики жорстокого поводження з дітьми та насильства в сім’ї.

     Урахувавши методичні рекомендації Міністерства освіти та наукиУкраїни,  у школі проведений Тиждень безпеки дорожнього руху. Класними керівниками були проведені бесіди з правил дорожнього руху; батьківський лекторій «Навчання дітей правилам дорожнього руху»; конкурс малюнків«Дорожня азбука», бібліотечна виставка «Правила дорожнього руху.Обережно, діти на дорозі!», спортивні змагання «Правила дорожнього руху –гідні поваги»; оформлено куточок безпеки дорожнього руху;конкурс накращий твір з теми «Безпечна дорога».

     Але у виховній роботі є недоліки. Потребує активізації самостійна робота органів учнівського самоврядування. Потребує більшого контролю відвідування учнями навчальних занять та спізнень на уроки. Класним керівникам слід більше уваги приділяти  вихованню естетичних смаків учнів, їх зовнішньому вигляду, формуванню колективізму, небайдужості, культури поведінки, вмінню виступати перед аудиторією та ін. (особливо під час проведення відкритих виховних заходів). Усе це необхідно для розвитку індивідуальних здібностей дитини, її особистості.

Отже, слід зазначити, що проведена робота в навчальному закладі в

2020-2021 навчальному роцізнаходиться на належному рівні. Головна увага

приділялася формуванню громадянина – патріота України, створення умов

для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та

власних інтересів, виховання громадянина з демократичним світоглядом і

культурою, який не порушує прав і свобод людини, виховання в учнів

свідомого ставлення до свого здоров’я, формування належних гігієнічних

навичок і засад здорового способу життя, зміцненню фізичного здоров’я

дітей («веселі старти», спортивні естафети, змагання між класами з різних

видів спорту, участь у міських спортивних заходах), розвитку творчих

здібностей для задоволення морально-духовних запитів через участь у

різноманітних конкурсно-ігрових програмах, святах, фестивалях, створенню

сприятливого психологічного мікроклімату, створенню умов для задоволення соціальних проблем – залучення до активної творчої діяльності дітей всіх соціальних груп

     В навчальному закладі  проводилась значна робота з організації фінансово-господарської діяльності. Зокрема , станом  на червень 2021 року :

-проведено капітальний  ремонт  частини спортивного залу ;

-замінено 3 вхідних  дверей;

-встановлено піднавіс над виходом із харчоблоку

-здійснено часткову  заміну  освітлення в приміщеннях освітнього закладу. 

         В 2021-2022  навчальному році педагогічний колектив школи  продовжить  роботу над темою

Для того, щоб добитися максимальної  реалізації даної проблеми  дирекції школи, всьому  педагогічному колективові необхідно працювати в новому навчальному році над розробкою методів проектів навчання та виховання, постійно оновлювати форми  і методи проведення уроків, зокрема, із  застосуванням технологій   дистанційного навчання , запроваджуючи і використовуючи новітні освітні інструменти  та засоби особистісного розвитку вчителів та учнів.

     Крім цього,  необхідно постійно використовувати інтерактивні методи навчання та виховання, утілювати в практику роботи перспективні педагогічні ідеї з цієї проблеми. Втілення даної проблеми в життя  передбачає також  роботу з обдарованими дітьми, постійно поповнювати банк даних, впровадження в роботу особистісно-орієнтованого підходу та інтерактивних  технологій навчання учнів, удосконалення системи методичної роботи з вивчення, узагальнення передового педагогічного досвіду вчителів школи та району.     У навчальному році педагогічний колектив навчального закладу буде працювати над створенням рівних можливостей для дітей у здобутті якісної освіти, над оновленням змісту та форм організації осві тнього  процесу, спрямованого на особисту орієнтацію формування загальнолюдських та національних цінностей, формування здорового способу життя, розвиток творчого потенціалу дітей і педагогів через запровадження освітніх інновацій, інформаційних технологій, педагогіку співробітництва.

    Орієнтація на здоровий спосіб життя відбуватиметься у всіх ланках освітнього  процесу, стане змістом і засобом освіти виховання здорової особистості.

   Основними завданнями 2021-2022 навчального року педагогічний колектив визначає:

1)Забезпечити безперебійний  освітній  процес у ліцеї та охоплення всіх дітей шкільного віку якісним навчанням з урахуванням попиту в освітніх послугах

2)Створити  умови  для розвитку самомотивації  творчості, інноваційної професійної діяльності  педагогів;

3)Створити для кожної дитини ресурс  її особистісного розвитку в контексті реалізації науково-методичної проблемної  теми .

4)Здійснювати підтримку і педагогічний  супровід  дітей з особливими освітніми  потребами;

5)Підвищити результативність участі в предметних олімпіадах і конкурсі МАН на районному та міському рівні ;

6)  Підвищити відповідальність у веденні шкільної документації з метою зниження кількості порушень;

7) Покращити  соціально-психологічну  атмосферу в педагогічному колективі;

8)Створити  комфортні  психолого-педагогічних умов для підвищення мотивації школярів для самореалізації та успіху.

9)Налагодити  взаємодію  з батьківською громадськістю щодо мотивації їхніх дітей до  шкільної освіти;

10) Забезпечення дотримання санітарно-гігієнічних вимог освітнього закладу.

 


Немає коментарів:

Дописати коментар