четвер, 12 травня 2022 р.

Важливо від МОН про НМТ і вступ - 2022

 

Колеги, вітаємо!

Сьогодні у нашому листі дізнавайтесь про найважливіші оновлення щодо національного мультипредметного тесту і вступу-2022, зміни до організації інклюзивного навчання, сайт для підтримки мовної інтеграції переселенців з України, а також про інші важливі новини. 

Також у листі – добірка можливостей та матеріалів для навчання під час війни.

 

НМТ І ВСТУП-2022: НАЙВАЖЛИВІШІ ОНОВЛЕННЯ

Упродовж найближчих днів особи, які створювали реєстраційні картки учасників ЗНО, отримають смс-повідомлення, в якому буде зазначено прізвище потенційного учасника НМТ і логін та пароль для входу до Інформаційної сторінки.

Необхідно зберегти цю інформацію, оскільки вона знадобиться для входу до Інформаційної сторінки, коли потрібно буде підтвердити бажання проходити НМТ, щоб дізнатися про місце та дату тесту і сформувати запрошення-перепустку, а також для отримання результатів НМТ.

Якщо номер мобільного під час реєстрації було вказано помилково і смс не надійде, 12-19 травня можна буде зателефонувати на спеціальну «гарячу лінію», де можна буде отримати відповідну інформацію.

Педагоги часто допомагають учням реєструватися на ЗНО, тож деякі підлітки замість своїх телефонів указували номер освітян. Просимо педагогів, які отримають повідомлення з даними для входу на Інформаційні сторінки, переслати ці повідомлення адресатам.

 

Тривалість НМТ збільшено до 120 хвилин. УЦОЯО проаналізував перебіг демонстраційного тесту та відведений час на завдання. Комісія підтвердила, що певна частка учасників не встигає виконувати останні завдання тесту.

 

МОН працює над організацією пунктів складання НМТ в країнах Євросоюзу та Великій Британії. Вже існує попередня домовленість про 2 центри в Німеччині, 2 в Італії та 6 у Польщі, оскільки найбільше українських дітей перебуває саме в Польщі.

 

Загалом для участі в НМТ сформували реєстраційні картки 402 527 осіб. Особи, які створили реєстраційні картки, ще не є учасниками НМТ, адже для участі в тестуванні важливо підтвердити своє бажання брати участь у НМТ на інформаційній сторінціОсоби, які не зареєструвалися упродовж 1 лютого – 19 квітня, зможуть це зробити в червні, коли відбуватиметься додатковий період реєстрації для участі в додатковій сесії НМТ.

 

Міністерство юстиції України зареєструвало Порядок прийому для здобуття вищої освіти в 2022 році. Так, для вступу на бакалаврат на місця за кошти бюджету та на контракт для кон’юнктурних спеціальностей враховуватимуться результати НМТ. Для інших спеціальностей – результати творчого конкурсу, який може проводитись у дистанційній формі. 

Реєстрація е-кабінетів для вступу на бакалаврат почнеться 1 липня, творчі конкурси відбудуться 1-18 липня (бюджет+контракт) і 9-16 серпня (тільки контракт). Зарахування на бюджет – 5 вересня, на контракт – визначають правила прийому закладу, але не пізніше 30 вересня.

Докладніше про умови вступу та ключові дати – за посиланням.

 

СТАРТ ПРИЙОМУ ДО 1 КЛАСУ ВИЗНАЧАЮТЬ
ОРГАНИ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ

Дату початку прийому документів для зарахування до 1 класу закладів загальної середньої освіти визначають органи місцевого самоврядування.

Порядок зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти не встановлює конкретної дати початку прийому документів. Місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування в галузі загальної середньої освіти щороку не пізніше ніж за один місяць до завершення прийому документів, необхідних для зарахування, самостійно визначають дату початку прийому документів у батьків або осіб, які їх замінюють, майбутніх першокласників.

 

НАВЧАННЯ ПІД ЧАС ВІЙНИ: МОЖЛИВОСТІ ТА МАТЕРІАЛИ

Усі охочі й надалі можуть користуватися навчальною платформою дистанційної школи «Оптіма» безоплатно. Для навчання не потрібно документів чи обґрунтувань, тільки бажання та доступ до інтернету.

Школярі, які навчаються за благодійним пакетом, наприкінці навчального періоду зможуть завантажити довідку з оцінками для надання в основний заклад освіти. Також можна отримати всі необхідні документи про освіту державного зразка. Заявку можна подати на сайті школи за посиланням

 

У межах меморандуму між МОН із приватною дистанційною школою «Атмосферна Школа», учням 1-11 класів, які залишилися на тимчасово окупованих територіях, надається можливість на безоплатній основі завершити навчальний рік і отримати відповідні документи у «Атмосферній школі».

Для проходження річного оцінювання в дистанційній формі батькам достатньо написати заяву на сайті школи та мати доступ до інтернету. Школа навчає школярів дистанційно за очною програмою 1-11 класів, що повністю відповідає навчальній програмі МОН. Дистанційна школа є ліцензованим освітнім закладом і має право надавати учням свідоцтва про загальну середню освіту державного зразка. 

 

Електронна бібліотека на порталі Інституту модернізації змісту освіти налічує 1288 підручників і посібників. На сайті доступні електронні версії підручників для 1-11 класів з усіх предметів, різних видань, для корінних народів, національних меншин та осіб з особливими освітніми потребами. Завдяки QR-коду вчителі та учні можуть за лічені секунди знайти необхідні підручники.

 

Нагадуємо про єдиний перелік корисних ресурсів для дорослих та дітей щодо психологічної підтримки, навчання та інформування – він за посиланнямЯк відомо, понад 20 приватних онлайн-шкіл надали безкоштовний доступ до власних ресурсів від початку вторгнення рф на територію України. Зокрема – Ольгинський ліцей міста Києва, який дозволяє учням безоплатно навчатися на освітній платформі, а також використовувати записи відеоуроків.

 

ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ В УМОВАХ ВІЙНИ

Уряд затвердив зміни до порядків організації інклюзивного навчання в закладах дошкільної та загальної середньої освітиНаразі в жодному куточку України діти з ООП не відчувають себе в безпеці через відсутність належних умов для здобуття освіти, а також навантаження на батьків і заклади, які частково виконують функцію прихистку для біженців.

Для покращення ситуації зміни до порядків знімають деякі обмеження на період дії воєнного стану, зокрема:

  • гранична кількість дітей з ООП в інклюзивних класах або групах не застосовується, заклад не може відмовити в організації інклюзивного навчання та створенні інклюзивної групи;
  • допускається застосування змішаної форми освіти в інклюзивних класах;
  • у закладі освіти можуть формуватися тимчасові інклюзивні міжкласні групи.
 

Також ухвалено зміни до Положення про інклюзивно-ресурсні центри щодо розширення кола завдань на період дії воєнного стану.

Нові завдання ІРЦ:

  • комплексна оцінка та системний кваліфікований супровід осіб з ООП, які вимушено змінили місце проживання та були зараховані в інклюзивні класи/групи або вчаться з використанням технологій дистанційного навчання;
  • інформаційна підтримка батькам дітей з ООП щодо закладів, у яких дитина може продовжувати навчання та отримувати інші додаткові послуги.

Документ також передбачає створення умов для психологічної підтримки дітей, які переживають психологічну травму. На період дії воєнного стану фахівці ІРЦ зможуть надавати додаткові корекційно-розвиткові послуги всім дітям з ООП, зокрема й дистанційно.

 

ПІДТРИМКА МОВНОЇ ІНТЕГРАЦІЇ ПЕРЕСЕЛЕНЦІВ З УКРАЇНИ

Європейський центр сучасних мов при Раді Європи розробив сайт для підтримки мовної інтеграції переселенців з України. На ньому представлені інструменти для адаптації дітей до нового середовища та шкіл. Деякі матеріали розроблено спеціально для нових реалій, які виникли внаслідок агресії рф в Україні. Інші адаптовано з набору інструментів для дорослих, який було розроблено в межах проєкту Ради Європи з лінгвістичної інтеграції дорослих мігрантів. 

Більше про сайт – ось тут

 

EDUCATIONUABOT ВІДТЕПЕР У ВАЙБЕРІ

Освітній чат-бот EducationUaBot відтепер доступний у Вайбері. Платформа допоможе знайти відповіді на найпоширеніші запитання, а також отримати консультацію від експертів МОН. 

Інформація на платформі постійно оновлюється. Також чат-бот розпізнає запити українською та англійською мовами. Бот створено за підтримки Швейцарії, у партнерстві зі Швейцарсько-українським проєктом DECIDE.

 

ВІДНОВЛЕННЯ ЧЕРЕЗ СПОРТ – НОВИЙ НАПРЯМ ПРОЄКТУ «ПОРУЧ»

Відновлення через спорт – новий напрям спільного проєкту МОН і ЮНІСЕФ «Поруч», який надає психосоціальну допомогу дітям, молоді та сім’ям, що постраждали внаслідок війни.

У межах проєкту батьки зможуть залучати дітей до занять на спортивних майданчиках, під час яких діти займатимуться з психологом, гратимуть у рухливі ігри з футбольним м’ячем, а на завершення отримають інформацію від медичних волонтерів. Групи підтримки для вчителів організовано професійними психологами з навичками допомоги травмованим війною людям. 

 

LIFECELL НЕ ТАРИФІКУЄ МОБІЛЬНИЙ ІНТЕРНЕТ ДЛЯ ОНЛАЙН-НАВЧАННЯ

За ініціативи МОН оператор lifecell скасовує тарифікацію мобільного інтернету на платформах, що використовуються для онлайн-навчання.

Абоненти lifecell можуть безкоштовно користуватися GSuite for Education (Google Classroom), MS Teams, Zoom, Всеукраїнською школою онлайн. Інтернет не зніматимуть під час доступу до вищевказаних платформ в усіх тарифних планах для абонентів lifecell, які перебувають в Україні в мережі lifecell, окрім тимчасово окупованих територій, де lifecell не має можливості надавати електронні комунікаційні послуги.

Нагадаємо, раніше тарифікацію за користування сервісами для навчання скасували також Київстар та Vodafone.

 

«ВІЙНА НАШИМИ МЕДІАОЧИМА»:
КОНКУРС МЕДІАТВОРЧОСТІ ДЛЯ ОСВІТЯН, УЧНІВ ТА СТУДЕНТІВ

Для освітян, учнів та студентів МОН спільно з Академією української преси оголосило конкурс медіатворчості «Війна нашими медіаочима». Варіанти завдання: стінгазета, постер, малюнок, фото, відео, презентація тощо. Для участі можна надіслати не більше трьох робіт. Кількість учасників від однієї школи необмежена. 

П’ять переможців отримають авторський гонорар за розроблення та розповсюдження матеріалів за темою конкурсу. Конкурсні роботи приймаються до 25 травня 2022 року.

 

МЕДІАОСВІТА В УМОВАХ ВОЄННИХ ДІЙ

Також МОН і АУП запрошують педагогів до участі в розробленні уроків, вправ і методичних матеріалів, в які інтегровано елементи медіаграмотності.

Пріоритетні теми:

  • інструменти медіаграмотності, верифікації контенту та інформаційної безпеки у воєнний час (критичне мислення, фактчекінг, аналіз джерел тощо) задля розпізнавання маніпуляцій та пропаганди;
  • практичні заняття з декодування фейків та маніпулятивної інформації.

Заняття/вправи можуть бути створені у формі конспекту лекції, квізу, вікторини тощо. Найкращі 10 робіт відзначать авторськими гонорарами.

 

УКРАЇНСЬКИМ УЧНЯМ У ПОЛЬЩІ, НІМЕЧЧИНІ ТА ІТАЛІЇ
СТВОРЕНО НЕОБХІДНІ УМОВИ ДЛЯ НАВЧАННЯ

Завершився моніторинговий візит членів Координаційного штабу з питань захисту прав дитини в умовах воєнного стану до країн ЄС. 

Результати візиту до Польщі, Німеччини та Італії свідчать про створення всіх умов для дітей, які тимчасово переміщені за кордон. Діти забезпечені засобами для навчання та продовжують здобувати освіту відповідного рівня. Учні залучаються до освітнього процесу як у закладах освіти за кордоном, так і в закладах України (дистанційно).

 

На сьогодні все! Дякуємо, що залишаєтесь із нами на зв’язку.

До наступного четверга!

 

З любов'ю
команда Міністерства освіти і науки України

 

- - -

Нагадуємо, що отримувати цю розсилку – справа виключно добровільна. Якщо ви НЕ ХОЧЕТЕ її читати, будь ласка, дайте знати у цій формі.

Якщо ж ви знаєте колег, які теж хотіли би отримувати такі листи, надішліть їм для заповнення посилання на відповідну анкету:

Ви також можете дати нам поради щодо вдосконалення наших листів – це можна зробити за посиланням

Немає коментарів:

Дописати коментар